You are from: United States, Go to our American website.

Projects AbroadProjects Abroad

Sikkerhet og oppfølging

Din sikkerhet er vår høyeste prioritet. Derfor har vi mange prosedyrer og systemer for å sikre at du får den støtten og oppfølgingen du trenger for å kunne nyte oppholdet.

Vår forsikring til deg

Sikkerhet: Vi tar din sikkerhet utenlands svært alvorlig. Før vi drar noe sted må landene være politisk trygge og stabile. Er de ikke det, drar vi ikke dit. Vi er i kontinuerlig kontakt med det britiske utenriksdepartementet (og også med ledere i USA, Canada og Australia) i forbindelse med sikkerhet og stabilitet. Vi har i tillegg en ekstra sikkerhet gjennom våre ansatte rundt om i verden som har lokal kunnskap om stedet de er på.

Råd før avreise: Så snart du har blitt akseptert på et eller flere av våre prosjekter vil du få en egen webside kalt MyProjectsAbroad. Her finner du informasjon om forsikring, søknad om visum, pakkeliste og råd om hvordan du skal takle kulturelle forskjeller i landet du skal besøke. Våre erfarne ansatte vil ta kontakt med deg når du har sendt søknaden din, og vil alltid være tilgjengelige for å gi råd og svare på de spørsmålene du måtte ha, både før avreise og under oppholdet ditt.

Informasjon om prosjektet: Før avreise vil du motta informasjon om plasseringen din. Dette vil være kontaktinformasjon til din vertsfamilie og detaljer rundt prosjektet og veilederen din.

Ansatte og kontorer utenlands: I hvert land hvor vi har prosjekter har vi også et Projects Abroad kontor med fast ansatte bestående av en landdirektør og andre ansatte. De er opplært i Storbritannia, og de følger de beste prosedyrene innenfor kontroll, sikkerhet og nødprosedyrer. Kontoret er der hvor du treffer våre ansatte, men det er også en møteplass for våre frivillige. Våre faste ansatte i utlandet organiserer alt vedrørende ditt prosjekt og bosted i henhold til høye standarder. De er der for å bistå dersom du har noen som helst bekymringer eller problemer, for å gi råd og veiledning om smått og stort som kan oppstå under oppholdet ditt. De vil være tilgjengelige på kontoret på dagtid og på telefon 24 timer i døgnet.

Kontakt mellom ansatt og frivillig: Våre ansatte besøker vertsfamiliene, de frivillige og de ulike prosjektene regelmessig for å sikre at alt er som det skal være. Ved ankomst vil våre ansatte gjøre en siste sjekk for å være sikre på at ditt bosted og alt rundt plasseringen din er klart. Deretter skal vi være i kontakt i løpet av den første uken for å sørge for at alt er i orden. Etter den første uken sjekker vi status med hver frivillig hver uke, enten direkte eller gjennom vertsfamilien.

Bosted: Alle bosteder kontrolleres regelmessig. Det er kun bosteder som er rene, hygieniske og komfortable som blir akseptert. Dersom du bor hos en vertsfamilie gjør vi vårt beste for at minst ett familiemedlem skal snakke grunnleggende engelsk (fransk på våre fransktalende destinasjoner). Det er også viktig at vertsfamiliene forstår Projects Abroads formål. De må i tillegg være interesserte i at en engelsktalende person bor hos dem. Vi fører en journal på hver vertsfamilie som oppdateres ved hver inspeksjon. Bostedene kontrolleres både før og under ditt opphold.

Prosjekt/plassering: Våre ansatte, både i Storbritannia og i det aktuelle landet jobber tett med våre partnerorganisasjoner for å sørge for at de forstår målsetningene til Projects Abroad.

Veiledere: Hver frivillig, uavhengig av type prosjekt, får tildelt en veileder. Veilederen er ansvarlig for at den frivillige utfører arbeidsoppgavene sine, men også for at du som frivillig er fornøyd og for å hjelpe til ved eventuelle utfordringer som oppstår.

Ved ankomst: Når du ankommer flyplassen vil du bli møtt av en av våre ansatte (i enkelte tilfeller en ansatt fra et godkjent transportfirma) med et Projects Abroad skilt og gyldig ID-kort. Det er også vårt ansvar å sørge for at du kommer deg vel tilbake til flyplassen ved avreise. Dette gjelder ikke dersom du velger å reise på egen hånd etter at oppholdet ditt på prosjektet er over.

Transport: Når du reiser med Projects Abroad skal det være få skjulte kostnader å tenke på. Derfor får alle våre frivillige dekket utgifter til transport til og fra arbeidsplassen sin de dagene de jobber.

Introduksjon: Alle frivillige får en innføring i landet og det området hvor de skal bo. Dette varierer fra land til land, men inkluderer vanligvis:

  • velkomstpakke med informasjon om det lokale kontoret og andre frivillige, kart og annen nyttig informasjon (bank, lege, offentlig transport osv.)
  • En tur rundt i området med lokal transport
  • vi vil gi deg råd om lokale skikker, hva du kan forvente av oppholdet og hjelpe deg til å føle deg trygg i ditt nye miljø

Helse og forsikring: alle våre frivillige er dekket av vår reise- og helseforsikring. Dersom du som frivillig blir syk vil våre lokale ansatte bistå med forsikringen og å få deg til lege/sykehus. I nødvendige tilfeller inkluderer også forsikringen hjemsendelse.


Ring oss:
(+47) 47 46 92 84
Friår i utlandet
instagram

Projects Abroad Norge

Fortell vennene dine om oss:

Tilbake til toppen ▲
Feedback
Du virker interessert i prosjektene våre! Vil du fortelle oss mer?
Gjerne det! Ikke nå, takk.